minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Det ena ger det andra

Av Fetto Fettsson - 25 januari 2012 12:08

Det ena ger det andra på det sättet att då jag är duktig och tränar så vill jag inte fuska med maten. Om jag däremot inte lyckas komma iväg till gymmet, av vilken anledning det än må vara, så har jag väldigt lätt för att falla till föga då jag blir sötsugen. Och sötsugen blir jag - VARJE kväll. Riktigt jobbigt.


 


Jag har förstått att det är viktigt att tillfredställa kroppen med alla smaker vid middagen, alltså både sött, salt, surt och beskt, annars kommer man att vara sugen på just den smaken efteråt. Att få in sött i en middag är inte det lättaste (kan för all del inte begripa vart surt o beskt kommer ifrån heller) men jag VILL ju inte ha sött... Dilemma, minst sagt, för att stå emot ett ständigt pockande godissug är inte lätt. Igår försökte jag stilla det med kesella och funlight och det funkade ganska bra, men inte helt borta... Tips mottages!


Idag har jag träningsvärk - överallt! Japp, benen, AXLARNA och magen. Var på gymmet igår och det blev:

Crosstrainer, 15 min = 152 kcal

Löpbandet (lutning 7,5%, ca 5 km/h), 15 min = 134 kcal

Core boll, 30 min = Ca 230 kcal


Core är supernyttigt, särskilt för mammor. Viktigt är att de stora magmusklerna drar ihop sig och (lite lättare) Core är då det bästa. Min otränade kropp var inte så lycklig på mig under detta passet utan jag får ta core bas nästa gång.

 


Maten kämpar jag på med varje dag och igår hamnade jag på ca 1100 kcal men tränade ju bort flera hundra av dem så igår var en bra dag. Gjorde en riktigt smarrig kyckling till middag igår och hade lätt kunnat äta mer men det var bara att begränsa. Till kycklingen blev det 80 gram bulgur.


Gram ja, jag har börjat väga all mat för att veta säkert hur mycket jag stoppar i mig och jag använder programmet "shapeup" hela tiden. Kan inte berömma det tillräckligt, tror jag, jag är jättenöjd!


Idag blir det, som nämnts tidigare, simning. Ser fram emot det, trots värkande axlar. Det lär ju knappast bli bättre efter ett pass simning... suck. Men ska köpa simglasögon idag så att jag inte behöver hålla huvudet över vattenytan hela tiden utan kan plana ut kroppen mer. 
 

 

Nu ska jag leta efter lite core-övningar jag kan göra hemma. Magen är ju ett ständigt dilemma hos oss kvinnor och jag vill naturligtvis göra vad jag kan för att få bort den. Funderar på att kolla efter kettlebells också...

 


Enjoy life, everyhopa!

 
 
Cecilia

Cecilia

27 januari 2012 19:43

Ett litet tips... förbränningen minskar med 45 % om du äter mindre än 1300 kcal om dagen :/
Och det är även vad hjärnan behöver för att orka arbeta och ungefär vad du förbränner om du ligger blixtstilla på en säng.
Så försök att få i dig det, du kommer gå ner i vikt ändå...

http://www.ceciliadarling.se

Fetto Fettsson

27 januari 2012 19:47

Ok... Tack för tipset!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards