minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Smakar det så kostar det...

Av Fetto Fettsson - 23 januari 2012 13:12

Och sedan kan man ställa sig frågan ifall det var värt det?!


Nja... det blir svaret på den frågan!


Väg- och mätdagen blev ingen större succe i mina ögon trots att jag tycker att jag kämpat på rätt bra. Så här såg det ut idag:


Vikt: 77,4

Midja: 88 cm

Stuss: 103 cm

Lår: 61 cm

Överarm: 33 cm


Midjan ned 2 cm och vikten upp 0,6 kg, för övrigt oförändrat. 


Kan ju inte påstå att jag blev nöjd men tänker att det kanske rasar mer till nästa vecka!


Idag stressade jag iväg till gymmet. Hade tyvärr bara 40 minuter på mig men det är bättre än inget. Jag hann med 15 minuter på crosstrainern = 152 kcal, samt 10 minter på löpbandet = 66 kcal, och lite magträning. Känner mig skapligt nöjd. 


Med det underbara verktyget "shapeUp" kan jag också konstatera att jag använt 420 av mina 1068 kcal och "får" alltså äta ytterligare 648 kcal! Blir nog inga problem.


Förövrigt längtar jag till onsdag då jag ska gå och simma igen. Har ont som satan i axlar och baksidan av armarna så därför måste jag vänta till onsdag. Jag hade gärna åkt o simmat nu för det var verkligen en helt underbar träningsform. De första 10 minuterna gick jättetrögt men sedan flöt det bara på och inte förrän jag kom upp kände jag hur jobbigt det var!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards