minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Frosseri, gastric bypass och xenical

Av Fetto Fettsson - 13 januari 2012 19:39

Igår hade jag en annalkande förkylning som satte sig på luftrören. Mådde inte bra alls och orkade varken laga mat eller gymma. Bestämde mig för att trösta mig lite och istället för lördagsgodis så blev det torsdagsgodis. En dag i veckan tillåter jag mig att äta vad helst jag känner för och igår blev det tacos, lite smågodis, lite chips o ganska mycket dricka. Ingen ångest! DET är skönt!


Idag var jag hos läkaren eftersom jag har lite problem med mina öron just nu och fick då örondroppar till detta. Passade på att be om något som skulle kunna hjälpa mig vid viktminskning men det enda som finns kvar är xenical. Reductil togs ju bort för två år sedan så nu återstår bara xenical. Xenical skulle man kunna kalla "fettantabus". Det fettet man får i sig kommer ut bakvägen i form av ränneskita. Tillslut kommer du att lära dig att undvika att äta fett, sa han. Jag kontrade med att jag i stort sett inte äter något fett alls.... Då sa han att i så fall kommer xenical i alla fall att ta med sig annat fett ut. Det är ju en egenskap jag gllar skarpt! Fick dessutom veta att äggvita är "minuskalorier" vilket innebär att det kostar kroppen mer energi att förbränna dem än vad det ger. DET är positivt och jag ska nu börja äta mycket äggvita!!


Jahopp, enligt bloggrubriken ska detta inlägget också innehålla något om gastric bypass... Jag hittade en blogg om en nu 33 årig tjej som genomgått den operationen och fortfarande 4 år senare kan hon inte äta. Hennes operation har gått fruktansvärt fel och vad hon än äter får hon hemska magsmärtor samt måste spy. Även om hon kämpar och lyckas behålla ett mål så kan det komma upp 12 timmar senare. Hur kan detta vara möjligt?? Matsmältningen helt väck...!? Hon vägde 160 kg då hon opererades och är 170 cm lång. Nu väger hon 52 kg och ser allmänt undernärd ut.... Usch! Stackars, stackars tjej!! Här hittar ni hennes blogg! http://trasdockanlinda.blogg.se/


Nu ska jag äta lite kyckling--- Är hungrig trots en middag bestående av två stekta korvar, surkål och tre äggvitor!

 
 
Tuula

Tuula

16 januari 2012 16:46

Jag har med testat Xenical. Och jag kan med handen på hjärtat säga att det var det sämsta jag testat. Trodde jag skulle skita på mig då jag gick på det, men det var väl en sorts tanke att få bukt på allt det där feta jag åt. Gick ner 15 kg på det, men när jag slutade med dem så gick jag upp 15 kg, plus lite extra. ;(

Bra blogg du har! Kolla gärna in min och kommentera.

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

20 januari 2012 12:05

Ojdå, 15 kg var ju en del...

 
Ida

Ida

25 januari 2012 14:26

Jag måste bara få inflika lite ang GBP.. Vi är väldigt många som mår väldigt bra efter operationen oxå.. Det finns baksidor av alla mynt, men just nu tycker jag det har varit väldigt mycket prat om just det negativa runt GBP..
Jag fick mycket information ang vad som kan bli fel efter operationen, men idag (nästan ett år efter open) så mår jag kanon.. jag är fortfarande inte klar med min viktminskning men jag ångrar mig absolut INTE! :)

http://krippy.bloggagratis.se

Fetto Fettsson

25 januari 2012 14:49

Jag vet att de flesta lyckas och det är naturligtvis skönt men jag tycker att det är viktigt att belysa baksidan med. Fortsatt lycka till med din viktminskning! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards