minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Resultaten kommer snabbt!

Av Fetto Fettsson - 11 januari 2012 13:25

Jaja, jag vet, man ska inte väga sig varje dag och det är heller inte vågons siffror man ska engagera sig i utan i måttbandets siffror... Men ändå... Jag vägde mig imorse (kanske för att jag känner att något hänt med lekamen...?) och helt plötsligt visade vågen 76,6 kg... Igår 77,9. Vätska förmodligen, men ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om vad det är som lämnar kroppen bara jag går ner i vikt!


Idag blev det en nutrilett till frukost, en nutrilett till mellis och middagen kommer att bestå av kokt kyckling och sallad, ev ett ägg och naturligtvis vatten. Låter så konstigt att dricka vatten till maten, det gör jag ju aldrig, men det funkar så himla bra!


Gympasset idag blev en tur på löpbandet: 30 min/3 km/200 kcal/4% lutning och ca 6 km/H. Därefter 10 min på crosstrainer/ 100 kcal. Känner mig såååå nöjd och duktig!   


Måste dock byta träningsskor om jag ska gå på löpbandet mer eftersom jag fick jätteont under ena fossingen..

Detta...  ... ska ju tydligen vara bra att ägna sig åt också så kanske får lägga upp ett schema för det med! Hahaha! 


Herr Fettsson:   



 
 
sanna

sanna

11 januari 2012 13:57

tack för din fina kommentar, och du , bra jobbat ! lycka till nu :) kramar

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Fetto Fettsson

11 januari 2012 14:00

Tack! =)

 
Aldenfalk

Aldenfalk

11 januari 2012 19:10

jag kommer följa din blogg jag ska ner 33kg på hela detta året ;)

http://www.aldenfalk.blogg.se

Fetto Fettsson

11 januari 2012 19:59

Välkommen! Då ska jag kika in hos dig så att vi kan stötta varann!

 
Sofie

Sofie

12 januari 2012 15:18

Tack :) Lycka till med att gå ner i vikt nu! :D

http://food-and-health-in-my-way.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

12 januari 2012 15:23

Tack!

 
Tuula

Tuula

16 januari 2012 16:48

Sex är ett bra motionssätt, det sa de på Fråga Olle för ett tag sen ;)

http://tuulisen.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

20 januari 2012 12:04

Ja, tur att Herr Fettson finns! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards