minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Viktblogg - 200 kcal

Av Fetto Fettsson - 10 januari 2012 13:27

Är just hemkommen från gymmet och känner mig skönt avslappnad nu. Har ätit en liten banan och ett halvt äpple efter passet och sitter nu med en kaffe-latte framför mig och mår gott.


Det blev inget CXWORX idag utan istället 20 minuter på crosstrainern = 198 kcal och sedan ett varv i maskinerna. Träningsvärken är borta men återkommer säkert till imorgon!   


Jag har alltid trott att man kan slippa en del träningsvärk om man stretchar och kan hända är det så, men jag ska i alla fall inte stretcha mer. Om man vill ha stora muskler ska man tydligen inte göra det för då blir de låååånga. Läste det på nätet igår på någon sida där man kunde ställa frågor till experter. Jag vill gärna ha muskler som syns, åtminstonde överarmarna och magen. Kan stretcha rumpan o låren då.  


Middagen igår blev en GI-snål köttfärsomelett med sallad och eftersom det finns rester kvar så blir det samma idag. Gott, mättande och nyttigt. Hela rätten innehöll 504 kcal (+sallad) och vi var fem pers som åt och det räcker dessutom till fem pers idag... Inte många kcal per person där inte! Perfekt!


Vägde mig idag eftersom jag glömde det igår och som väntat hade vågen inte rört sig... 77,9 kg! Måtten däremot förbryllade mig lite men jag måste nog ha mätt fel sist jag mätte. Hade ju 106 cm runt stussen.... Idag var det bara 104 cm. Jag mätte flera gånger och det visade 104 cm. Alltså har det försvunnit två cm på en vecka eller så - mera troligt - har jag mätt fel första gången jag mätte!


Nu är det dags att göra lite nytta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards