minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Ångest - sån jävla ångest!

Av Fetto Fettsson - 6 januari 2012 08:30

Gårdagen gick bra.


Till middag blev det schnitzel (med kryddor - ingen panering) och några buketter blomkål + några buketter broccoli samt två ägg. Mätt och belåten. Jag räknar inte kalorier (vet inte hur kan gör när mängden inte går att mätas) men jag är nyfiken på hur många kcal det kan ha varit.


Idag har jag fruktansvärd ångest inför vad som komma skall... I eftermiddag ska jag på kalas. Det kommer att serveras catering-buffe med frukt, till efterätt blir det kaffe, tårta och kakor och efter detta skulle det tydligen finnas chips och godis. Jag visste redan att jag skulle frångå min diet något idag men hade inte räknat med chips- o godisutmaningen. Jag är såååå svag för godis ju... =(


Jag har hittat ett sätt att peppa mig själv. Jag kollar på alla möjliga program på tv som handlar om att gå ner i vikt. Väldigt peppande var ett program som gick igår. Det handlade om fyra kvinnor o en man som hade gått ner ca 50 kg var, alla på olika sätt. Bara en av dem hade opererat sig. De flesta hade minskat sina portioner och börjat träna! Precis som jag. Tråkigt var dock att se hänget efteråt. Det är något jag verkligen inte vill ha  - massa överflödig hud. Hua. 

   


Nu ska jag ge mig iväg till gymmet för att bränna lite kcal och tror jag ska ta en sväng i övriga maskiner för att börja bygga muskler. Muskler = ökad förbränning! Yeah!

 
 
Ingrid

Ingrid

6 januari 2012 09:45

Hej
Jag skulle säga att din middag låg på ca 300 kcal beroende på hur många g kött och i fall det var rent eller inte. Men ungefär.
Jag tror att det bästa för dig, så att du inte ska "förstöra" alltför mycket av vad du redan åstadkommit är att i förväg bestämma dig för om du ska äta chips ELLER godis. Men inte båda. Skulle faktiskt föreslå att du åt godis då man tenderar att äta på tok för mycket chips när man väl börjat.
Du kan också prova att äta godiset långsamt. Utmana dig själv med att se hur många bett du kan ta på ett visst godis. På så sätt får du varje bit att räcka längre men får ändå smaken i munnen :) Om du kan stå emot godiset helt också är det naturligtvis fantastiskt bra gjort, men om du inte gör det så "slå" inte för hårt på dig själv. Imorgon är en helt ny dag och den börjar helt fri från misstag.
Pepp, pepp, pepp!!!
Kram// Ingrid

http://ingridienser.bloggålatsen.se

Fetto Fettsson

6 januari 2012 10:17

Å vilket bra pepp, nu känns det genast bättre. Ska definitivt testa hur små bett jag kan ta på godiset! Tack! =))

 
Ingrid

Ingrid

6 januari 2012 09:48

Just ja, kan tillägga att om du får mycket överskottshud så brukar man kunna få remiss av sin husläkare att få sådant fixat, så tänk inte på det :)

http://ingridienser.bloggålatsen.se

Fetto Fettsson

6 januari 2012 10:17

Känns skönt att veta. Har redan nu "häng" efter två kejsarsnitt... =(

 
Elin

Elin

21 januari 2012 10:45

Å vad jag tycker du är duktig och det känns som att du har den bloggen jag skulle vilja ha. Jag har bestämt mig att jag vill gå ner i vikt, men jag är inte så motiverad ändå. Jag har en bebis på 11 veckor och bor mitt ute i skogen med 1 km till närmsta granne. Jag har minst en timme i bil om jag ska ta mig till ett gym och att enbart gå tilltalar mig inte så mycket. Jag har iaf slutat med godis och dricka (mina laster) men tillåter mig att äta det på lördagar. Jag har fuskat en del gånger, men inte så mycket som jag trodde ändå;) Jag kommer följa din blogg för att se hur det går och förhoppningsvis bli motiverad själv;)

http://www.blivandemammaochfru.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

21 januari 2012 13:52

Förstår att det är svårt att motivera dig med gymmet så långt bort... Hoppas att du får inspiration och motivation av min blogg! Välkommen åter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards