minustjugokilo

Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Bara 20 kilo...

Av Fetto Fettsson - 4 januari 2012 19:12

Mitt mål är att gå ner 20 kilo i vikt innan sommaren 2012. Sommaren, för mig, börjar runt 10 juni, då skolorna slutar. Detta borde inte vara en omöjlighet men jag vet att det inte kommer att bli enkelt. 


Hur har jag då tänkt att gå till väga?? 


Jag tänker kickstarta! Jag har redan börjat att dra ned på portionernas storlek och byta ut ett par mål mot nutrilettsoppor men på lördag den 7 januari och två veckor frammåt ska jag enbart äta dessa soppor. Fem stycken om dagen i två veckor borde ge en bra kickstart. Därefter ska jag äta GI-mat eller åtminstonde LC-mat. Har testat LCHF men den enformiga kosten fick mig till slut att må illa.


Jag ska dessutom ta promenader i naturen och börja utnyttja mitt gymkort åtminstonde 4 dagar i veckan. 


Ska tillåta mig själv att äta godis en dag i veckan eftersom jag är en riktig godisgris och skulle misslyckas om det var totalt förbjudet. Frukt är egentligen också tabu men ännu en sak jag kommer att tillåta mig att äta då och då. Ska dock försöka hålla mig till äpplen eftersom både banan, mango, annanas, apelsin mm innehåller på tok för mycket socker.


Så ser planen ut! 


Good luck to me!

 
 
Elin

Elin

4 januari 2012 19:27

Lycka till! :)

http://elinvictoria.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

4 januari 2012 19:28

Tack! Känns som det kan behövas!

 
Ingen bild

Amal

4 januari 2012 19:49

Lycka till ♥♥ :)

Fetto Fettsson

4 januari 2012 20:24

Tackar! :))

 
Ingen bild

Lizette

4 januari 2012 21:31


Går i genom samma sak just nu !Så jag vet precis hur det känns !
Lycka till ! :)

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:36

Lycka till önskar jag dig med!

 
girl-sn-pea

girl-sn-pea

4 januari 2012 22:48

Känns som om jag skulle behöva ditt tänk. Behöver själv gå ner i runda svängar 30 pannor. Men jag klarar inte av det själv helt enkelt =(, men jag har ju tanken på att börja pröva, IGEN, nu när skolorna börjar för mina pojkar. Har ju tex en cykel som bara står här framför tv-n.
Hoppas verkligen att du lyckas =)..

http://latsastillsdulyckas.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:35

Om du sätter igång nu så är du inte ensam - då är vi två som kan stötta varann, även om det "bara" är i cybervärlden!

 
Ingen bild

dag33ks.bloggplatsen.se

4 januari 2012 22:58

Lycka till ! :)

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:34

Tack!

 
Ingen bild

messed-up

5 januari 2012 04:24

Se till att inte gå ut för hårt i början så kommer du nog lyckas! Gör man bara av med mer kalorier än vad man trycker i sig så går man ner i vikt. I wish you good luck :D

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:34

Jag har en viss förmåga att göra precis så - köra på för hårt i början - då motivationen är som störst...

 
Ellen

Ellen

5 januari 2012 07:33

Hejsan, jag ska också gå ner nästan lika mycket på samma tid, nämligen 19 kilo. Det ska bli roligt att följa upp o se hur det går. Lämna gärna ett avtryck i min blogg så jag kan hitta dej lättare.

Lycka till :-)

http://mittlivsomellen.bloggagratis.se

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:33

Vad kul, då kan man ju kika in hos dig - som går på samma stig - ifall motivationen tryter! Lycka till!

 
Ingen bild

Kristin

5 januari 2012 11:05

Jag kommer skriva en del om träning och övningar på min blogg om du vill ha lite idéer. Jag har tränat för personlig tränare i år och fått mkt tips och råd. Både mat o träning. Jag kör Gi även om julen inte riktigt fungerat....lycka till.

http://mindrompalandet.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

5 januari 2012 11:33

Tack för tips! Mottages tacksamt! :)

 
Pillan

Pillan

5 januari 2012 13:10

Hej!

Jag är övertygad att du kommer fixa det här! Du har många som står vid din sida å här har du en till!
Jag har oxå ett gäng kilon att gå ner så vi kan kämpa tillsammans.

Lycka till vännen!
Kram//Pillan

http://ubreathilive.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

5 januari 2012 13:20

Ja, det låter toppen. Ju fler som stöttar varann desto bättre! :) Lycka till du med!

 
Ingrid

Ingrid

5 januari 2012 17:36

Heja på!
Jag har samma mål som du. 20 kilo till sommaren, är visserligen inte klar där, men ett delmål.
Kika gärna in i min blogg så stöttar vi varandra. Jag kommer att börja skriva en hel del kalorisnåla recept också i fall du vill läsa :)
Massa Pepp till dig
//Ingrid

http://ingridienser.bloggplatsen.se

Fetto Fettsson

6 januari 2012 08:22

Åhh tackar! Och ett stort Lycka till åt dig oxå! =)

 
Ingen bild

Herr Fettsson

6 januari 2012 10:33

Älskar dig hur det än går;)

/Din något storvuxne make.

Fetto Fettsson

6 januari 2012 10:39

Haha, Herr Fettsson, jag älskar dig med! Tack för att du finns!

 
Ingen bild

Bella

6 januari 2012 15:15

Håller tummen för dig

Fetto Fettsson

7 januari 2012 02:11

Tack så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fetto Fettsson - 14 februari 2014 06:47

Ja, idag är det tre veckor och två dagar sedan min gastric bypass och det har varit tre ganska omtumlande veckor. Jag har ont i magen till o från, känner mig uppblåst till och från och tycker att det är ett heltidsjobb att äta så ofta som man ska. Ty...

Av Fetto Fettsson - 27 januari 2014 14:42


Sedan mitt sista blogginlägg har det hänt en hel del. Jag har nu gjort min operation. Idag är det 5 dagar sedan. Jag fick, som jag skrev tidigare, bekosta den själv, men jag hittade ett ställe där det var billigare så jag kom undan med 69 000 kr.  ...

Av Fetto Fettsson - 9 december 2013 19:41

Jag är sååååå trött på att ständigt kämpa med vikten. Jag tillbringar ungefär halva min vakna tid med att tänka på mat, vikt, övervikt, kalorier och motion. Trött på att testa olika dieter, trött på att träna besinningslöst utan resultat, trött, tröt...

Av Fetto Fettsson - 23 oktober 2013 00:33

Ojojoj, ja, det är väl något år sedan jag bloggade sist och då rasadae jag i vikt. Jag gick ner till 66 kg och var så nöjd. Tyckte jag var riktigt fin när jag tittade mig i spegeln. Nu har vikten vänt igen och jag har gått upp 7 kg. Varför? Ja, jag ä...

Av Fetto Fettsson - 13 november 2012 08:32

Ser att jag skrivit in fel vikt idag på viktkoll-appen (bilden under). Har skrivit 66,3 men det som gäller idag är alltså 2 hekto mindre =) 66,1.    När man kämpar med vikten är både hekton och gram viktiga, minsann!    ...

Presentation


Jag väger 20 kilo för mycket och mår skitdåligt över det. Jag funderar på olika slags dieter, träningar och till och med gastric bypass. Har bestämt mig för att starta denna vikt blogg för extra stöd under min resa som SKA vara över innan sommaren 2012!

BMI

Startmått 6 januari 2012

Vikt; 78 kg

Midja; 93 cm

Stuss; 106 cm

Lår; 63 cm

Överarm; 34 cm

WeightLossTicker

Fråga mig

9 besvarade frågor

Inspirationsbloggar


Ovido - Quiz & Flashcards